Εικόνα μαθήματος Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και την Σταδιοδρομία: Ψυχο-κοινωνιολογική προσέγγιση
Αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα

«Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και την Σταδιοδρομία: Ψυχο-κοινωνιολογική προσέγγιση»

 Πρόκειται για ένα άρτια μεθοδευμένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων, το οποίο συνδυάζει τόσο τη σύγχρονη επιστημονική θεώρηση του αντικειμένου βασισμένου στη μακρόχρονη τριακονταετή διδακτική εμπειρία του ακαδημαϊκά υπευθύνου, εκπαιδευτή των εκπαιδευτών ενηλίκων όσο και στην αξιολογημένη από τους εκπαιδευόμενους μακρά διδακτική εμπειρία του στον χώρο της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο σκοπεύει στην πιστοποίηση των επιμορφούμενων ως «Σύμβουλος Σταδιοδρομίας/Επαγγελματικού Προσανατολισμού», βασικού επιπέδου Β από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (ΦΕΚ 617,τ.β./14.02.2022, άρθρο 6).


Εικόνα μαθήματος Ταχύρρυθμο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων με Μικροδιδασκαλίες για Πιστοποίηση ΕΟΠΠΕΠ - Γ Κύκλος
Αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα

Πρόκειται για ένα άρτια μεθοδευμένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων, το οποίο συνδυάζει τόσο τη σύγχρονη επιστημονική θεώρηση του αντικειμένου βασισμένου στη μακρόχρονη τριακονταετή διδακτική εμπειρία του ακαδημαϊκά υπευθύνου και εκπαιδευτή των εκπαιδευτών ενηλίκων όσο και στη μακρά εμπειρία του στον χώρο της Συμβουλευτικής μεταξύ άλλων και της Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας, το οποίο σκοπεύει στην πιστοποίηση των επιμορφούμενων ως «Εκπαιδευτής Ενηλίκων» από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.



Εικόνα μαθήματος Η ψυχολογία της εκπαίδευσης: Γνωστικές και συναισθηματικές λειτουργίες και πρακτικές εφαρμογές
Αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα

Σκοπός προγράμματος

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται συχνά όχι μόνο να αντιμετωπίσουν προβλήματα του μαθητικού πληθυσμού κατά τη διαδικασία της μάθησης, αλλά και να διαχειριστούν προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική τάξη. Διαχρονικές έρευνες που μελετούν την ψυχολογία σε εκπαιδευτικά πλαίσια αναδεικνύουν τον ρόλο των γνωστικών και συναισθηματικών διεργασιών και των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων για τη βελτίωση της επίδοσης και την προώθηση της ευημερίας του μαθητικού πληθυσμού. Ωστόσο, οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί συχνά εκτιμούν ότι οι σχετικές θεωρητικές τους γνώσεις δεν επαρκούν και ότι χρειάζονται επιπλέον κατάρτιση για την πρακτική αξιοποίηση αυτών των γνώσεων στο σχολικό πλαίσιο. Ως εκ τούτου, σκοπός του παρόντος προγράμματος είναι η υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν σε πρακτικό επίπεδο να διευκολύνουν τη μάθηση και την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών και μαθητριών τους.

Διάρκεια Προγράμματος: 9 ΜΗΝΕΣ 

Εκπαιδευτικοί στόχοι
προγράμματος

Αναμένεται οι επιμορφούμενοι/ες:

Γνωστικές δεξιότητες

1. Να αντιλαμβάνονται τον ρόλο των πλαισίων (οικογένεια, σχολείο, κοινότητα) στην ανάπτυξη, τη μάθηση και την ευημερία του μαθητικού πληθυσμού.

2. Να κατανοούν τις γνωστικές και μεταγνωστικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας και της μάθησης.

3. Να συνειδητοποιούν τις συναισθηματικές εμπειρίες του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών και τις επιδράσεις τους στη διδασκαλία και τη μάθηση.

4. Να αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των αλληλεπιδράσεων των συναισθηματικών και γνωστικών διεργασιών κατά τη διαδικασία της μάθησης.

Ψυχοκινητικές δεξιότητες

5. Να αξιοποιούν τη μεταγνώση και τη φθίνουσα καθοδήγηση για την αυτορρύθμιση της μάθησης.

6. Να σχεδιάζουν δραστηριότητες για την ανάπτυξη μεταγνωστικών στρατηγικών μάθησης.

7. Να καλλιεργούν τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ενσυναίσθηση για τη διαχείριση της συμπεριφοράς του μαθητικού πληθυσμού.

8. Να σχεδιάζουν δραστηριότητες για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και τη μείωση του άγχους εξέτασης του μαθητικού πληθυσμού.

Συμπεριφορές/Στάσεις

9. Να καλλιεργούν την κουλτούρα της θετικής ψυχολογίας στη σχολική τάξη, αναπτύσσοντας δράσεις και πρακτικές που ενισχύουν την ψυχική ανθεκτικότητα του μαθητικού πληθυσμού και ιδιαίτερα των ευάλωτων ομάδων.

10. Να αντιλαμβάνονται τη μάθηση ως μια κοινωνικά διαμεσολαβούμενη διαδικασία και να καλλιεργούν μορφές μάθησης που ευνοούν την ανάπτυξη των ανώτερων γνωστικών λειτουργιών του μαθητικού πληθυσμού.

11. Να διαμορφώνουν συμπεριφορά συμπερίληψης και άρσης των στερεοτύπων και των διακρίσεων τόσο εντός όσο και εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. 

Διδακτικές ενότητες:

1. Η ψυχολογία της εκπαίδευσης και ο ρόλος των πλαισίων

2. Γνωστικές διεργασίες στη μάθηση

3. Μεταγνώση και αυτορρύθμιση μάθησης

4. Η εφαρμογή της διαλεκτικής στη διδασκαλία και τη μάθηση

5. Συναισθηματικές εμπειρίες στη διδασκαλία και τη μάθηση.

6. Αλληλεπιδράσεις συναισθηματικών και γνωστικών λειτουργιών

7. Συναισθηματική νοημοσύνη και ενσυναίσθηση

8. Αυτοεκτίμηση και άγχος εξέτασης

9. Ψυχική ανθεκτικότητα


Εικόνα μαθήματος Ταχύρρυθμο πρόγραμμα κατάρτισης στο επάγγελμα του/της ξεναγού στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα
Εικόνα μαθήματος Ophthalmic Optics, Contact Lenses and Visual Perception: an optometric approach
Αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Εργαστήριο Οπτικής και Όρασης της Ιατρικής Σχολής και το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ) του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 25 διαλέξεις στα ελληνικά (50 ώρες) με ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση που εξασφαλίζει "Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης" με 6 ECVET.

Επιστημονικός υπεύθυνος: Καθ. Μιλτιάδης Τσιλιμπάρης

Ακαδημαΐκός υπεύθυνος: Δρ. Σωτήρης Πλαΐνης

Διδάσκοντες: Σ. Πλαΐνης, Μ. Τσιλιμπάρης, Ε. Δετοράκης, Σ. Παναγοπούλου, Α. Παλλήκαρης, Γ. Κυμιωνής, Π. Σαπουντζής